Apa Itu Alpha Mags?


Alpha Mags atau nama penuhnya Alpha Mangostin ialah satu bahan yang didapati dari ekstrak kulit manggis. Kajian Dr. Mariani Abdul Hamid dari Universiti Teknologi Malaysia dengan kerjasama Dongguk University South Korea, mendapati bahawa terdapat 11 komponen di dalam kulit manggis yang boleh digunakan dalam penghasilan bahan kosmetik.

Walaubagaimanapun, penggunaan semua bahan yang lain boleh menyebabkan kulit menjadi semakin gelap. Kecuali Alpha mangostin yang beliau dapati boleh bertindak sebagai ejen pencerahan kulit. 



Malahan kesan pencerahannya adalah 200% lebih tinggi dari bahan pemutih sintetik Arbutin yang digunakan secara meluas di dalam produk pencerahan yang ada di pasaran ketika ini. 

Alpha Mags ini didapati mampu mengawal aktiviti penghasilan melanin, iaitu sejenis pigmen yang memberikan warna pada kulit. Fungsi ini akan mencairkan kepekatan melanin pada kulit dan memberikan warna kulit yang lebih cerah.

Ia juga mampu merawat masalah kulit berkaitan dengan pigmentasi seperti jeragat dan melasma (jeragat yang lebih teruk).

Caranya ialah dengan Alpha Mags ini merencat enzim tyrosinase yang mengawal penghasilan melanin pada kulit. Kaedah ini ialah yang terbaru dan terbaik dimana ia merawat masalah tepat kepada punca. 



Hasilnya prooduksi melanin akan berkurangan, masalah pigmentasi dapat dikurangkan kulit akan kelihatan lebih cerah tanpa merosakkan kulit itu sendiri.

Kaedah lama pemutihan ialah dengan membuat pengelupasan kepada lapisan kulit luar dengan menggunakan bahan kimia yang lazimnya berbahaya jika digunakan secara banyak dan berterusan seperti hidroquinon dan merkuri. Walaupun kaedah ini dapat memutihkan kulit dengan kadar segera, kesan jangka panjangnya amatlah buruk sekali.



Antara ancaman produk seperti ini datang dari kadar ketoksidannya yang tinggi.

Alpha Mags ialah bahan yang diekstrak dari kulit manggis. Ia bersifat semulajadi dan tidak toksik. Kajian ekstensif teleh dijalankan oleh Dr. Mariani dan pasukannya untuk menghasilkan produk pencerahan kulit yang 100% bebas dari bahan terlarang. 


Ianya selamat untuk digunakan pada jangka panjang dan menjadi rakan terbaik anda untuk menjaga kulit sehingga ke akhir hayat.

Dengan kajian yang mendalam tentang Alpha Mags ini. Sehingga la Dr Mariani dapat menghasilkan pelbagai product kecantikan yang terhasil dari ALpha Mags ini. 









Antara product yang telah di hasilakan :- 

1. Intensive Brightening Cleanser 
- (Berperanan untuk membersih segala kotoran di kulit wajah dan merawat/pulihkan kulit wajah yang telah rosak)

2. Intensive Brightening Skin Softener.
- ( Mengawal / mencerahkan kulit wajah yang tidak sekata)

3. Intensive Brightening Serum
- (Merawat masalah kulit wajah seperti jerawat, jeragat, parut kesan terbakar dan lain lain)

4. Intensive Refining Cream
- (Bertindak sebagai perlindung untuk menutup kesan parut dan jeragat pada kulit wajah)

5. BB Cushion
- (Membantu melindungi kulit Wajah secara total dari sinar UV berbahaya) 


Untuk Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi kami di : 
017 652 8965 


Boleh follow page kami di 



Comments

Popular Posts